Kell e nekem segítség?

Kell e nekem segítség?

Kell e nekem segítség?

Mindannyiunk életében adódnak nehézségek. Vannak olyan időszakok, amikor nagyon összejönnek a dolgok, amikor teleszalad az a bizonyos „hócipő”.

Van, hogy pocsékul érezzük magunkat a bőrünkben, hogy olyan problémával szembesülünk, olyan helyzetbe kerülünk, ami megterhelő, amit nem tudunk, hogyan kellene megoldani, ami kicsúszik az irányításunk alól, és csak körbe-körbe járunk. Van, hogy túlvállaljuk magunkat, stresszelünk, befeszülünk, és nem tudunk meghozni bizonyos döntéseket.

Olyan is van, hogy elveszítünk valakit, akit szerettünk, hogy napi szinten küzdenünk kell a depresszióval, a stresszel, a kiégéssel vagy a függőségeinkkel. Előfordul az is, hogy a gondjaink annyira ránk telepednek, hogy a napi életünk irányítása is kezelhetetlennek tűnik. Megakadunk, nem látjuk a kiutat. Keresgélünk, utána olvasunk, kérdezzük a barátokat, a családot, ismerősöket, de bármihez kezdünk, nem jön össze, mindig akadályokba ütközünk.

Mert igen, néha vannak olyan élethelyzetek, amikor jól jön egy külső segítő, aki kívülről lát rá a helyzetre, aki képes minket átsegíteni a kialakult helyzeten. Segít, támogat, hogy megküzdjünk a problémáinkkal.

Ilyenkor érdemes pszichológushoz, vagy terapeutához fordulni.

Segítséget kérni nem a gyengeség jele, és nem is szégyen!  Fontos, hogy ezt a lépést magunk tegyük meg. Mi kérjünk időpontot, és ne mást bízzunk meg vele! Beismerni, hogy a dolgok túlnőttek rajtunk, és a segítséget elfogadni nagyon-nagy dolog.  Az első lépés a változás felé. Az önismeret, az erő, a határozottság, a bátorság, az alázat és a változásra való hajlandóság mutatója.

De jönnek sorra a kételyek, kérdések, hogy kell-e ez nekem? Fog e segíteni?

Mindenképp! Ne bizonytalanodjunk el! Csak a hasznunkra válhat, csak jobb lehet! Arról nem is beszélve, hogy lényegesen gyorsabban haladunk, ha van képzett segítőnk!

Hidd el, sokszor könnyebb olyan valakivel beszélgetni, aki nem ismer, akinek nincsenek előítéletei, nincs rólunk kialakított képe. Van viszont megfelelő szaktudása, gyakorlata, tapasztalata, aminek a segítségével képes átlátni a helyzetet, és elfogulatlanul, kívülről nézni a problémánkat.

A kommunikáció hogyanja, és a konzultáció milyensége miatt ne aggódjunk. Egy képzett pszichológus, vagy terapeuta felismeri, ha izgulunk. Mindent elmond előre, hogy mi, és hogyan fog történni.

A segítő, támogató beszélgetés csak az irányt mutatja meg, a lehetőségeket vázolja fel. Új nézőpontot ad, önismeretet tanít, segít a történések mögé látni, hogy felismerjük mi, miért történik. Felfedezzük az okokat, vázolja az esetleges következményeket. Így, a problémáinkat mi magunk oldjuk majd meg, a terápiás üléseken kívül.

A cél, hogy egy idő után már Önmagunk is összerakjuk életünk puzzle darabkáit, és felismerjük az összefüggéseket.

A jó terapeuta abban segít, hogy gondolkodásmódunk, érzéseink megváltozzanak, hogy más megvilágításban lássuk a dolgainkat, önmagunkat, hogy képesek legyünk megbirkózni az élethelyzetünkkel.

De tudd! A terapeuta nem varázsló, és ezt ne is várjuk tőle! Nem úgy megy, hogy elmond egy varázsigét, és egyetlen találkozó után, hipp-hopp, megszűnik minden káosz körülöttünk.

Csak az aktív közreműködésünkkel tud segíteni, csak akkor haladunk, ha aktívan részt veszünk az üléseken, és őszinték vagyunk. Őszinték magunkhoz, és hozzá is. Tegyünk bele mindent, ami tőlünk telik, és ha már elkezdtük, ne hagyjuk abba! Csináljuk végig, még akkor is, ha olykor nehéz, vagy fájó.

Bizton állítom, megtérül a belehelyezett időnk, energiánk, pénzünk!

Ha ez az írás kicsit is elgondolkodtatott, és úgy érzed neked is jól jönne egy kis segítség, akkor katt ide

By | 2019-02-16T11:59:55+00:00 január 27th, 2019|